Translate

onsdag 30 november 2016

Tende points fibromyalgia- fibromyalgi trigger punkter

Tender points fibromyalgia - Fibromyalgi trigger punkter
När man diagnostiserar fibromyalgi är en del undersökningen att undersöka trigger punkterna. Det finns 18 specifika ömma punkter som sitter på speciella platser på kroppen. En störning i hjärnans centrala smärtprocess förstärker patientens upplevelse av att det gör ont.
Kontrollstämpeln är att minst 11 av dessa 18 punkter skall vara ömma. Det ska göra ont när läkaren trycker på trigger punkterna. De ömma punkterna finns runt armbågar, höfter, knän, baksidan av huvudet samt bröstbenet.
Nu när jag kör med min maskin som heter violet ray så gör punkterna på båda knäna väldigt ont, förmodligen är det för att den har fått kroppen att försöka att läka detta och då gör det ont först. Jag kommer nu att sluta att köra på triggerpunkterna med maskinen och istället köra på andra ställen för att se om det lättar. Just nu kan jag inte ens känna lite lätt på  punkterna vid knäna, det gör oerhört ont. Jag är också öm som vanligt i hela kroppen och alltid väldigt öm under fötterna. I bland kan jag inte gå för att jag är så  öm.
Jag har ju den senaste tiden blivit mycket bättre i min fibromyalgi tack vare det vatten som jag dricker, berättat om tidigare och då maskinen violet ray men just trigger punkterna, där är det fortfarande ont.
Jag fortsätter med violet ray eftersom min astma är oerhört bra, candida är nästan borta och ögonen är bättre, mycket har blivit bättre så jag är på rätt väg.