Translate

onsdag 16 november 2016

Min mage och Me/Cfs


Min mage och Me/CFS
Min mage har i hela mitt liv varit som en tivoliplats, upp och ner med andra ord. Döm om min förvåning när jag lade om kosten i somras på grund av candida. Nu är magen helt lugn och jag tittar ner på magen och undrar, hallo? vad händer?
Ska man behöva bli 50 år innan man får en bättre mage? eller vad? tydligen.
Nu äter jag inte längre några mejeriprodukter vilket jag tror är en stor bov.
Jag äter inget socker i någon form längre
Jag äter inget vitt bröd och jag undviker havregryn, äter jag det så ska de vara glutenfria eftersom det är så när man har candida
Jag dricker ingen alkohol längre vilket inte är bra för magen heller
Istället dricker jag smoothies på babyspenat, apelsinjuice utan socker, ingefära, avocado, lime m.m. Jag använder mycket mandelmjöl i min kost, bananer, avocado, tomater, mycket grönsaker och äter sötpotatis och broccoli, har slutat med potatis
Du kan läsa om min candidaresa under " Att leva med candida i kroppen"  detta i sin tur gjorde min mage bättre också när det gäller Me/CFS