Translate

torsdag 17 november 2016

Me/cfs och fibromyalgi- om tomten hälsar på mig då önskar jag

Om tomten kommer
·        Då önskar jag mig en jul då jag inte orkeslös tar mig fram i mitt liv.
·        Då önskar jag att min kropp inte kändes så stum och orörlig
·        Då önskar jag att min kropp skulle sluta värka
·        Då önskar jag att fibrodimman skulle skingras och flyta bort
·        Då önskar jag att jag fick sova på natten och inte behövde gå upp för värk eller att gå på toan ständigt
·        Då önskar jag få tillbaka mina vänner som fanns där förr
·        Då önskar jag att få arbeta heltid igen
·        Då önskar jag att få bli en författare
·        Då önskar jag att alla omkring mig skulle sluta och se på mig med oförstående blickar
·        Då önskar jag att slippa förklara för andra hur jag mår - eftersom de ändå inte förstår vad jag säger
·        Då önskar jag att få åtminstone en enda ledig dag då jag kan få känna mig frisk
·        Då önskar jag mig en enda morgon då jag vaknar utvilad
·        Då önskar jag att jag kunde springa och motionera hur mycket jag vill
·        Då önskar jag att känslan av att jag kan förändra världen kom tillbaka
·        Då önskar jag att få se lättnaden i min familjs ögon när jag är frisk igen
·        Om tomten kommer, då önskar jag........