Translate

torsdag 24 november 2016

Besvikelser gör ont- livet är inte alltid rättvist tyvärr

Besvikelser gör ont - livet är inte alltid rättvist tyvärr
Att uppleva en besvikelse är en utomjordisk och kosmisk upplevelse tror jag. Häpenheten tillsammans med chocken knockar mig fulltständigt. Det känns som om jag kommit vilse i livet vid varje besvikelse. En besk smak finns i  munnen som inte försvinner.
Ändå måste jag resa mig igen efter varje besvikelse - måste upp. Det är tufft och det gör ont. Många saker sker inom mig medan ilskan och sorgen samt rädslan i en rasande fart rusar inom mig. Samtidigt känner jag förlamad och ledsen.
Det jag måste komma ihåg varje gång är att jag måste acceptera att jag kan vara ledsen och arg just nu, att allt måste ut, nu.
Jag skriver ner allt på ett papper varför jag är besviken och vad det har gjort med mig och min tillit till världen.
Det jag känner när det värsta har gått över när tårarna är slut och ilskan runnit ut är att tröttheten överbemannar mig, slår undan fötterna på mig. Då vill jag vila, finnas i lugnet och söka mig till friden. Stänga alla ute.
Nästa steg är att jag har behov av att prata om det som har skett, tala med andra om det och höra deras åsikt.
Nästa steg är att jag måste tro på mig själv min egen förmåga att faktiskt komma igen. Jag har en styrka inom mig som tas fram vid sådana tillfällen, finns där. Jag sträcker mig efter den styrkan, drar den till mig.
Nästa steg är att jag omvärderar och funderar på hur det kunde bli som det blivit. Hade jag kunnat se det komma om jag varit uppmärksam? ibland och ibland inte, beror på vad det är för besvikelse.