Translate

söndag 6 november 2016

Att inte orka med allt när man har me/cfs och fibromyalgi

När man har fibromyalgi och me/cfs så orkar man inte ta in allt som händer omkring sig.
Ett bra exempel är när vi skulle köpa en ny spis och jag var så dålig att jag inte orkade följa med gubben. Han kan inte förstå varför jag inte följde med. Vi talade om det just idag. Jag svarade honom att jag mådde inte så bra just då, jag mår aldrig bra men då var det riktigt illa ju. Han glömmer att jag har legat i sängen och mått dåligt jag vet inte varför. Det är som om han negligerar att det händer tror jag han fjärmar sig ifrån det fastän han mycket väl ser hur sjuk jag är så vill han inte förstå.

själv har jag fullt upp med att orka med att leva, äta frukost, gå på toaletten jobba halvtid, fixa mat till mig och annat med mediciner etc. Något mera orkar jag inte och en spis är en spis, det kan han köpa jag behöver inte vara med.