Translate

söndag 9 oktober 2016

Vad händer den dagen när vi inte orkar mera?

Vad händer om du en dag inte orkar mera?
Alla drabbas vi titt som tätt av sjukdomar både kroniska och kortvariga. Vi drabbas av sorg och vi får stå ut med besvikelser i livet. Allt detta tär på oss och energin blir låg. Ibland har jag undrat vad som händer den dagen som jag inte orkar att ta till mig mer av det som händer mig men också vad som händer i världen.
Att känna att man inte orkar har inget att göra med att man har det relativt bra ekonomiskt utan det ligger mer mentalt sett.
Jag har gått in i väggen en gång för längesedan och känner igen symtomen när de ibland fortfarande då och då uppenbarar sig. När jag känner att jag återigen närmar mig väggen är det dags att dra ner på allt, stänga av alla telefoner och bara vara, vila. Som tur är har det gått bra jag har inte kommit tillbaka långt ner i botten igen. Jag vet dock att chansen finns där eftersom jag i mina ögon lever ett relativt stressigt liv. Som en högkänslig person tar jag också till mig olika energier ifrån Tv och tidningar och olika medier vilket gör att jag ibland måste fjärma mig ifrån dem för att orka.
Att gå in i väggen är dock något som vi förmodligen alla gör en dag. Vi har gjort slut på våra batterier och då orkar vi inte mera. Men vi kan komma tillbaka med hjälp av andra och mediciner