Translate

söndag 30 oktober 2016

Ta hand om dig själv- speciellt när du är sjuk

Vi väljer själva att se det positiva i tillvaron. I kväll har jag just suttit i pariboyen, tagit msm oreganoolja och ätit vitlöksklyftor för jag är förkyld. Jag skulle kunna välja att tycka att livet är skit, usch nu är jag tät igen jag orkar inte.

Jag väljer istället att tänka så här:
Ok så här ser det ut just nu, i eftermiddag eller om en timme kan det vara annorlunda. Det går fint. Jag klarar detta. Under tiden jag mår dåligt ska jag faktiskt göra något roligt som jag mår bra av. Jag ska teckna eller skriva eller lyssna på ljudbok. Under tiden jag väntar på att bli bättre kan jag också peppa en annan människa som du. Jag kan ändå göra skillnad för mig själv och andra under tiden.

Du som har det tufft därute, pepp till dig.