Translate

onsdag 12 oktober 2016

Ställer du rätt sorts frågor till dig själv?

Ställer du rätt sorts frågor till dig själv?
Om du hela tiden undrar när du ska misslyckas nästa gång så ställer du fel sorts fråga till dig själv. Du kanske resonerar enligt följande:
Gud så trött jag blir på mig själv, hur kunde jag vara så dum? När ska jag göra om det misstaget igen?
För det första ska du berätta för dig själv att misstag som vi gör är en erfarenhet, inget annat. Det är en del av vårt liv så vi ska lära vad som är rätt och fel. Vi k an alltid komma ur ett misstag med hjälp av vårt tankesätt. Nästa gång kan vi göra tvärtom för att på detta sätt göra något helt annat och bättre.
Bara för att vi har misslyckats en gång betyder det inte att det händer igen. Tänk istället så här:
Jaha nu har jag gjort denna erfarenhet, det var bara en erfarenhet och nu har jag lärt mig något av detta