Translate

torsdag 13 oktober 2016

Me/Cfs blogg- att falla ifrån ett vattenfall


Att falla ifrån ett vattenfall
Att få en svår sjukdom som Me/Cfs kan faktiskt vara antar jag som att falla ifrån ett vattenfall. Man faller och vet inte hur det ska gå när man landar. Man kan inte se framför sig hur det nu ska bli framöver och om man verkligen kommer att klara sig. Kommer jag att dö? eller kommer jag att klara mig?
Jag känner mig vilse och rädd som en liten vattendroppe, ramlar ned och längre ner, ser inte botten, vet inte vad som väntar. Jag är vilse.
Det man då saknar är tryggheten, vissheten att veta vad som väntar för ingen kan förutspå eller förstå vad som väntar när man har en sådan svår sjukdom. Ingen.

Egentligen ska ingen behöva ha denna sjukdom för den är för svår men tyvärr är det ändå många som tvingas genomgå detta