Translate

måndag 3 oktober 2016

Kampen mot candida fortsätter i vecka 9

Det är vecka 9 i min kamp emot candida och nu går det rätt så bra. Jag har börjat att göra efterrätter och kakor men de innehåller naturligtvis inte socker, vitt mjöl eller mjölkprodukter. Jag håller mig till paleorecepten i Annika Sjöös kokböcker samt Åsas bland annat hälsokoden och hennes andra. Där finns allt jag behöver i dessa två författares kokböcker. Där finns till och med godis att göra och nu börjar jag utforska detta så sakta. Jag tar det väldigt försiktigt och äter bara små mängder, fryser ner istället för längre fram och smakar bara lite. Än så länge har det gått bra. Det smakar bra allt tycker jag och jag trivs väldigt bra med denna kost. Nu känns det inte längre som en uppoffring, tvärtom jag tycker att jag är priviligerad som får äta så här god mat

snart går jag in i vecka 10 då ska jag utforska ännu mer recept

familjen äter också ibland min mat och det går bra

vi har också min mat som fredagsmys ibland