Translate

onsdag 26 oktober 2016

Blogg me/cfs- frusen och trött

Jag går omkring och fryser hela tiden, känns som jag har influensasymtom. Jag paltar på mig kläder men fryser i alla fall. Samtidigt värker det i hela kroppen på olika ställen men mest i benen och framförallt i fibromyalgipunkterna på knäna.

Helst av allt vill jag bara krypa ner i sängen få blunda och vila mig.

Ändå måste jag iväg till jobbet och ut och köra bil

Jag behöver kämpa mig upp, orkar nästan inte öppna ögonen kämpar mig ut i köket, är yr och tar mig i ena väggen försöker få jorden att sluta snurra.

Äter frukost och tar mediciner, kokar kaffe
Går tillbaka till sängen, stönar högt, är så fruktansvärt trött och orkeslös, blundar
hur ska jag orka den här dagen?
Jag måste orka
Om en timme är det något bättre, säger jag jag till mig själv
Du kommer att fixa det säger jag till mig, min inre coach peppar mig
jag slår mentalt till coachen och grimaserar, vill inte
Lägger mig ner och sover lite
vaknar är lika trött
upp igen ögonen är trötta och röda konstaterar jag i spegeln
tar lite kaffe till och äter en nyttig kaka gjord på dadlar och annat
tar en ipren
går och lägger mig igen
blundar
jag fryser
drar täcker långt över huvudet
vilar mig
Nästa gång jag går upp äter jag frukost igen, mer kaffe
Jag tvättar mig och borstar tänderna
packar ner min mat som jag ska ha på jobbet
åker iväg
På jobbet tar jag mer kaffe och äter en god kaka som är nyttig igen
Nu måste jag börja jobba
Jag måste orka
Varje morgon är det samma visa