Translate

lördag 24 september 2016

Behandling mot Candida- min behandling mot candida

Candida min behandling
Jag har fått många doser av fluconazol men när jag fick det var det ingen som informerade mig om att jag också borde undvika socker och vitt mjöl så behandlingen var alltså totalt overksam de åren.
Nu sista gången fick jag enbart 50 mg av fluconazol vilket inte är tillräckligt när det går ner i lungorna. Jag har därför fått ta till andra metoder för att känna mig bättre.
Jag har ätit kosttillskott
Aloe vera fuzion, blue berry (för ögonen), omega 3, ester c, multivitamin holistic, biotin , zink, selen och evitamin, folsyra och min btolvspruta för me/cfs och för orken.
Förutom detta har jag druckit ett speciellt vatten som jag fått ur en maskin som det är ozon i. Det smakar väldigt friskt och gott det vattnet. Maskinen är köpt ifrån Australien.
Jag har prövat kolloidalt silver med god verkan i början men sedan lärde sig svampen att klara av det.
Jag började med msm som visat sig vara effektivt. Jag började med en halv tesked på morgonen och halv tesked på kvällen och sedan 1 tsk morgon och 1 tsk kväll. Jag kommer att öka dosen efter hand.
Jag har också ätit probiotika och o andra ifrån Näringskällan.se candida balans.
Det var efter att jag började med colozone tarmrengöring ifrån dem, vilket rensade ut mycket men inte allt.
Jag tar också oreganoolja varje middag på maten.

Så tar jag alltså 50 mg fluconazol på kvällen eftersom jag funnit ut att då får jag i alla fall sova på natten. Jag skulle ta den på morgonen men det funkade inte.