Translate

torsdag 25 augusti 2016

Vad ska man äta när man har candida?

Vad ska man äta?
nu förstår jag  vidden av hur alla de personer som har gluten och laktosintolerans har det.Det är nästan omöjligt att äta ute och resa vet jag inte hur man löser. Förmodligen måste man ha ett eget boende med kök där man kan laga till det man tål. Det blir lite trist när man är i ett förhållande och den andre kan äta precis vad som helst. Jag känner mig som femte hjulet under vagnen, utstött utanför.
Jag sitter och tittar på det som min man äter och tänker att livet är allt bra orättvist. jag är ute och fikar med kompisar och jag dricker kaffe och inget mer och de äter den ena bakelsen på den andra. Jag vill i alla fall inte också sluta att umgås med mina vänner utan vill ju vara med. Detta är priset som jag får betala i alla fall.
jag tror att det kommer att kännas lite bättre när jag sedan kan äta honung carub och bär men det är några veckor dit.
jag har läst att man kan börja introducera det i vecka 9 och jag är på vecka 4 men om jag räknar ifrån tarmrengöringen så är det vecka 3.