Translate

fredag 5 augusti 2016

My heart is broken- poem

Mitt hjärta är söndrigt
jag vet inte för vilken gång i ordningen som det känns svårt
Jag känner mig inte hemma någonstans
jag har försökt att passa in överallt men jag lyckas inte
jag är hopplöst utanför allt
ensam i min egen värld
ensam med mig själv
utan att en levande själ förstår mig
mitt hjärta är återigen söndrigt
och jag undrar om mitt hjärta återigen kan läka sig själv
Den enda som förstår mig är jag själv
©  Ulla Holgersson


My heart is broken
I do not know for the umpteenth time that it feels hard
I do not feel at home anywhere
I have tried to fit in everywhere but I can not
I am hopelessly off everything
alone in my own world
alone with myself
without a living soul understands me
my heart is again broken
and I wonder if it is  able to heal my heart again
The only one who understands me is myself
©  Ulla Holgersson