Translate

torsdag 25 augusti 2016

Kampen emot candida

Dag 3 utan tarmrengöring
jag fortsätter med candida balance men jag har också börjat med doktorns medicin fluconazol hexal 50 mg. jag ska tydligen ta en tablett på morgonen. jag tycker det är en låg dos för förut har jag fått 200 morgon och kväll första dagen och sedan 100 morgon och kväll därefter men doktorn vet väl vad hon gör hoppas jag. Jag läste på bipacksedeln och där stod det när man har candida i mun o hals så är det 50-400 mg som gäller per dygn. problemet för mig är ju att det känns som om det sitter något i halsen och så blir jag tät också längre ner i luftrören och lungorna.

jag satt i pari boyen innan jag lade mig i går kväll. I natt vaknade jag klockan 3 var väldigt tät bara att sitta i pari boyen direkt. Så bestämde jag mig för att börja med doktorns medicin för den har ju hjälpt mig tidigare även om candida kommit tillbaka varje gång när jag slutat med medicinen. Jag måste försöka jag kan inte sitta i pari boyen fler gånger om dygnet jag orkar inte det när jag ska jobba och allt måste fungera med mat och hushåll.

jag somnade utmattad men sov oroligt.

vaknade klockan fem kändes inte bra i bröstet fortfarande gick upp och kokade kaffe, bestämde mig för att ta doktorns medicin och så åt jag en pofibersmörgås till med tomater och kokosolja på.

jag funderar på hur jag ska göra med candida balance burken. Jag tänker definitivt ta den på kvällen två tabletter för laktoferrin hindrar candida att få fäste i och med att den ger ut syre och colustroum är bra för immunförsvaret och så får jag också i mig probiotikabakterier i en och samma tablett. De ska tas på fastande mage så jag kommer att ta två tabletter nu på förmiddagen när jag inte har ätit på en stund och så två tabletter på kvällen som jag ska göra. fluconazol hexal tar jag ju bara på morgonen står det på etiketten.

Visste du att 25% av befolkningen i västvärlden har candida som de har fått ett överskott på och därmed är den elak?

jag skulle tro att detta beror på flera saker. jag har läst att det beror på
antibiotika
p piller
stress
inte motionerat
brist på zink och för mycket koppar
försurning
diabetes
underskott av magsyra i magsäcken
försvagat immunförsvar
mycket plack på tarmväggarna
tungmetaller
amalgamfyllningar kan leda till kvicksilverförgiftning stör dels immunförsvaret men främjar candida
det finns också en koppling mellan IBS och candida