Translate

tisdag 9 augusti 2016

Hur kan jag stötta min partner som är en högkänslig person?

Hur kan jag stötta min partner som är en högkänslig person?

Låt personen tala till punkt och stressa henne/honom inte
Lyssna
Tala lugnt och stilla till din partner om han/hon är allvarlig
Om din partner skrattar och är på skojhumör försök att förstå vad han/hon skojar om
ofta kan vi högkänsliga ha en märklig humör i alla fall har jag det
Se till att det är lugnt och stilla runt din partner vi avskyr ljud och oväsen
ha gärna dagar där telefonen inte är på, jag stänger ofta av min telefon för jag orkar inte med den
fråga ofta hur hon/han känner sig och var beredd på att lyssna och förstå och komma med frågor och antaganden, vi gillar riktiga samtal och tycker inte om ytliga samtal då somnar vi
Ge mig ofta bekräftelse på att du älskar mig
Ge mig hellre upplevelser än ting
Var förstående