Translate

söndag 21 augusti 2016

Havregrynsgröt vid candida

I går prövade jag havregrynsgröt och det var jättegott tog bara 4 msk gryn och lite vatten och så hällde jag på kanel. jag kände mig mätt för första gången på flera veckor. gud så gott det var.
jag läste på internet att man inte skulle äta snabbhavregryn utan det skulle tydligen vara den som var ekologisk och man skulle lägga den i blöt och annat. jag orkar bara inte ta det till mig just nu.
jag försöker hitta svaret men alla skriver olika på internet och ingen finns det att fråga. läkarna fattar ingenting av detta med candida min läkare tycker jag ska äta som jag brukar... ha! herregud då hade jag aldrig blivit frisk. De på näringskällan säger att man ska undvika socker och mjöl vilket jag gör men jag undviker ju så mycket mer också. Det blir inte mycket kvar som man kan äta.

idag åt jag kyckling som jag stekt i ugnen med rosmarin och lite curry hällde lite olja över
till det åt jag broccoli vad annars? en potatis är ju inte att tänka på innehåller stärkelse. man kan tydligen äta färskpotatis men varför chansa? jag har inte lust att bli tät igen.

på natten när jag ätit havregrynsgröt det lilla jag åt så hörde jag hur det väste i halsen och jag förstod att candidan vaknat igen så det får jag nog passa mig för.