Translate

fredag 26 augusti 2016

Candida och mättnadskänsla

Det mesta jag äter idag är inte gott. jag får inte längre den mättnadskänsla som jag fick av en slags behaglighet som då. Den är borta. Nu är jag bara hungrig hela tiden och undrar vad jag kan äta.
jag hoppas verkligen att jag inte utvecklar en ätstörning på grund av candidan.
Vad kan jag äta? nähä jag kan inte äta det och inte äta det tänker jag hela tiden.
jag lusläser varje etikett på varorna som en spårhund i affären.
en dag hade jag snöat in på detta med havregryn

jag läste på nätet för det finns ju ingen att fråga i vanlig ordning
ingen kan detta med candida
i alla fall kom jag fram till detta i slutändan
när jag läst på nätet om detta
hittade lite i alla fall
havregryn kan man äta om de är glutenfria och de ska också gärna vara ekologiska
jaha ok så snabbhavregryn går alltså inte? nä!
sagt och gjort hittade sempers glutenfria havregryn på ica check check nu är det klart
så jag kan äta gröt på morgonen och variera den torra trista brödet med som jag vanligtvis äter.
problemet är då vilken mjölk man ska ha
vanlig mjölk innehåller socker
jag får inte äta sojamjölk
jag är allergisk emot mandel så mandelmjölk är inte bra
jag ska testa i alla fall med havremjölk fastän jag läser att det är lite tveksamt
varför vet jag inte men så verkar det vara