Translate

onsdag 17 augusti 2016

Andra veckan med colozone

En dag som jag inte tar colozone skönt. Jag är tät och sitter i pari boyen . På em träffade jag dock en kompis på ett café. Jag beställde bara enbart kaffe med mjölk i. Jag vet att jag inte får dricka kaffe och inte mjölk men jag orkade inte att inte äta något alls. Jag kunde inte beställa något av allt det goda som fanns på cafee´t . Min kompis beställde en jättegod bakelse förmodligen och jag tittade bort och smuttade på mitt kaffe. Jag hade med mig min torra pofiberlimpa som enbart hade cocktailstomater och salladsblad på sig samt kokosfett. Hemma tar jag havremjölk i kaffet vilket går bra. jag måste dricka kaffe lite i alla fall annars får jag huvudvärk och abstinensbesvär. Jag ska gå över till cikoriakaffe inom kort men det kommer att ta tid för jag har druckit kaffe i över 40 år.

Efter att vi hade setts jag och kompisen gjorde jag några ärenden på hälsokost. Jag studerade alla varor i butiken och letade efter jäst och stärkelse och det fanns det lite här och där, det kan inte jag äta. Till slut hittade jag en krydda en örtkrydda som butiksbiträdet lovade inte skulle innehålla socker, jäst eller stärkelse.

Jag köpte också kanel som skulle vara bättre än den på ica som om man tar den varje dag skulle ge leverskador sa hon. Burken kostade 79 kr på lifebutiken för 100 gram. Jag tar en halv tesked i kaffet då och då för candida gillar inte kanel.