Translate

torsdag 7 juli 2016

Vardagsglädje tankar

Att dansa i regnet
Livet går inte ut på att vänta på det ultimata wowögonblicket.
Att leva innebär istället att se det lilla i vår vardag. Jag kallar det för vardagsglädje. Vad är då vardagsglädje?
Vardagsglädje är de små popp upp stämningar tycker jag som poppar upp och gör dig glad till vardags kan man säga.

Vardagsglädje för mig själv blir i morgon att jag kommer att göra pannkakor till mig själv samt förse mig med en stor stor klick med grädde och en matsked med sylt. Det är till exempel vardagsglädje för mig men kanske är det något annat för dig. Vardagsglädje för mig är att greppa min blå höga mugg, det gör mig lycklig att få fatta den och hålla den och dricka kaffe, te, vatten eller mjölk i den. Vardagsglädje är också när jag ser på en vacker sak i mitt hem som en tavla eller annat. Vardagsglädje är också när jag och någon av mina söner pratar om något och så skrattar vi tillsammans. Vardagsglädje kan också vara ett leende ifrån en tant på stan eller ifrån en baby eller en varm blick ifrån en hund eller katt. För mig som älskar katter så kan jag stå och se på hur en katt springer över åkern och verkligen älska hur den rör sig. Vardagsglädje för mig är också att lägga mig tillrätta i sängen eller sätta mig i solstolen ute och lyssna på storytel en romantisk bok eller en fantasybok eller en historisk bok. Då kan jag se allt som utspelar sig i boken inom mig och bygga en egen värld. Ja fundera på vad som är vardagsglädje för dig. Det finns där! om du letar! för om du inte letar ja då hittar du den inte. ©  Ulla Holgersson