Translate

söndag 31 juli 2016

Behandling blefarit

Min blefarit blev mycket mycket bättre när jag förstod att candidan låg bakom det mesta av den
läs om min kamp emot candidan under
att leva med candida i kroppen till höger
jag började att tvätta ögonlocken med vanligt vatten
jag tog en pads köper dem på apoteket brukar vara billigt två stycken för 35 kr ligger flera uti
så tar jag ljummet vatten och tvättar ögat med detta
men först tar jag i oftagel som jag har fått av doktorn men det går även att köpa på apoteket receptfritt
det är tårmedel så de inte blir så torra
sedan tvättar jag
sedan torkar jag med vanligt toalettpapper (obs ha en toarulle enbart till ögonen stående på en hylla )

En gång i veckan smörjer jag ögonlocken med occulentum simplex salva får av doktorn
jag låter det sitta på i några timmar och tvättar sedan bort det
obs sov inte med detta

jag äter blue berry för ögonen som innehåller blåbär
numera har jag inga problem med ögoninflammationer längre

kom ihåg att aldrig peta dig i ögonen om du inte har rena händer och tvätta genast efteråt med pads med ljummet vatten och torka torrt med papper

om du har ständiga besvär så du får lila ögonlock och rodnad och du måste använda cortison så k an det vara en indikation som det var för mig att du har candida i kroppen.

Candida kan sätta sig på ögon öron hårbotten och huden förutom att den finns i kroppen

Alla har candida i kroppen det är normalt alltså de goda candida
men när man äter mycket kortison och äter antibiotika blir det ett överslag och candida blir elaka

ta ett prov i munnen hos doktorn
eller gör ett prov själv hemma
häll upp vatten i ett glas

få ihop en spottloska i munnen och spotta ner i glaset
om spottloskan grenar ut sig
om den sjunker
så är det candida
är det inte candida så löses spottloskan upp