Translate

söndag 10 juli 2016

Att leva med me/cfs

Det är en svår sjukdom som drabbar människor på olika sätt.
jag är glad att jag har en relativ lindring dvs att jag orkar jobba halvtid men ibland orkar jag egentligen inte det men jag kämpar ändå. Jag vet att det finns de som ligger i sängen hela tiden och det måste vara ett helvete. jag vilar väldigt mycket nästan hela min lediga tid men jag orkar i alla fall jobba och det vill jag tills vidare. jag vet att sjukdomen kan göra mig sämre om jag inte passar mig man får inte ha pusch down cycle för då kan man bli sämre. jag måste också jobba mentalt och köra tai chi varje dag för harmoni, jag måste vila, jag måste lyssna på mental träning i mp 3, jag måste sova middag. Det är viktigt att jag får i mig rätt sorts vitaminer
jag äter blue berry mot ögonen
omega 3
vitaminer för 55 plus
folsyra
tar b vitaminsprutor själv
laktoplus
zink
förut åt jag astaxin mot immunförsvaret och ska nog fortsätta med det sedan gör ett litet uppehåll bara, tror det är bra

jag ser inte sjuk ut
men jag känner mig väldigt gammal och trött
om jag inte ser upp får jag hjärtklappning så jag måste lägga mig ner och djupandas och så vila
jag måste planera min tid överallt
jag måste planera när jag ska äta och sova
jag orkar inte träffa kompisar alltid
jag ger ofta återbud till kompisar att jag inte känner mig bra
man är väldigt ensam i den här sjukdomen