Translate

fredag 3 juni 2016

Dagens funderare- vad saknas i ditt liv?

Dagens funderare
Vad saknas i ditt liv?

nja att jag har så många sjukdomar, de hade jag gärna varit av med
nja att jag inte har orkat resa på grund av mina sjukdomar
nja att jag inte orkar bjuda hem folk i den utsträckning som jag vill, nu bjuder jag inte hem någon alls
nja att ja inte orkar vara social särskilt länge högst 1½ timme sedan stänger jag av
nja att jag inte kan motionera eller springa som jag önskat
nja att jag inte varit så där aktiv som jag önskat när barnen var små
Det finns mycket som man skulle önska att man hade
men vad är det egentligen för idé med det?
då blir man bara ännu mer ledsen över det

kanske bättre att kolla på det jag har
jag kan se alla färger i naturen antingen ifrån fönstret när jag inte orkar gå ut eller ute när jag orkar gå ut
jag kan höra vackra sånger på spotify
jag kan se duktiga proffsdansare dansa på youtube
jag kan teckna
jag kan skriva
jag är ödmjuk förmodligen mer än om jag vore frisk
jag är en god lyssnare
jag är empatisk
jag är en god vän
ja listan kan faktiskt göras hur lång som helst men jag stoppar där nu