Translate

söndag 5 juni 2016

Dagens funderare- Tänk om jag alltid ska vara kroniskt sjuk?

Dagens funderare
Tänk om jag alltid ska ha det som jag har det idag med mina sjukdomar!

Ja den tanken har förmodligen alla haft som har en kronisk sjukdom, det är normalt. Många gånger har jag hållit händerna för munnen av fasa inför vad som väntar mig med tanke på mina sjukdomar.

Jag minns särskilt en gång när jag var på en klinik och tittade i en pärm, där fanns flera hemska berättelser om denna sjukdom hur den skulle påverka mig. Jag var förstummad kunde nästan inte läsa pärmen. Till slut stängde jag pärmen och kände hur jag blev svimfärdig.

Nu många år senare tycker jag verkligen inte att man ska ha sådana skrämselsaker i en pärm i ett väntrum även om många har det så där svårt behöver faktiskt inte alla som har sjukdomen bli så där sjuka. Det finns ju alltid en variation av svårigheter i allt som finns i livet.

Själv tänker jag som så här att jag inte tror att jag alltid kommer att vara lika sjuk utan att man troligtvis längre fram kommer att hitta bot till sjukdomarna eller något som ger lindring. Tills dess är det bara att stå ut och försöka göra det bästa av situationen under den tid man har.

Jag brukade förr i tiden använda mig av sådana här skrämseltankar på min grubbeltimme då jag fick ut allt jag oroade mig för så slapp jag att oroa mig hela dagen.

Numera har jag inte längre någon grubbeltimme.
Det är som det är, ganska meningslöst att oroa sig bättre att leva i nuet.
Idag mår jag så här, i morgon vet jag inte