Translate

fredag 10 juni 2016

Att leva med astma och allergi

Att utöva mental träning är bra när man har astma och allergi och även andra sjukdomar som jag har.

En övning som jag brukar göra är att tänka mig att jag är ett speciellt djur

ibland tänker jag att jag är en stor panter som springer fort och hoppar över stenar och berg

det hjälper mig att fokusera på att jag klarar av saker
att jag är stark


jag visualiserar att jag är pantern som ligger i gräset och så hör jag något och skärper hörseln och tittar mig omkring. Där långt bort, för jag ser väldigt bra som panter ser jag en antilop
jag reser mig sakta upp smidigt och graciöst och tar ett stort språng i luften, sedan springer jag och där framför mig finns antilopen. Jag flyger fram stark och uthållig, inget kan stoppa mig
jag är jag


man kan göra sådana här övningar när man vill vart man än befinner sig

att öva mental träning visualisering är A  och O när man har så många sjukdomar som jag har