Translate

måndag 9 maj 2016

Väderomslag och me/cfs och fibromyalgi

Det är ingen bra kombination alls att ha dessa två sjukdomar när det blir väderomslag så där väldigt snabbt. Jag blir helt däckad av värmen, tål bättre kyla. Min fibromyalgi som varit rätt så ok de senaste tiden blev sämre, kunde knappt gå igår på benen och väldigt ont inunder fotsulorna.

Trots att jag endast befinner mig ute korta perioder och då i skuggan så mår jag väldigt dåligt rent ut sagt av värmen. Inne finns ac och om jag inte hade det hade jag inte överlevt.

Idag har jag sovit flera gånger och orkar inte tänka någonting. Jag bara ligger där helt oförmögen att orka någonting. Inte en tanke blir klar ens. Fibrodimma.

Inte har jag lust med något heller när det är så varmt ute, jag har liksom ingen ork.

min familj såg idag hur illa det var när jag precis hade sovit och då trodde de (de lär sig aldrig) att jag skulle vara pigg igen som de är. De fick istället se mig helt slut, orkade inte säga någonting, satt bara på stolen och försökte få i mig lite kaffe och en skorpa. Sedan fick jag gå tillbaka till sängen igen och vila mig för att jag orkat äta, är det klokt?


Nej det fick bli sängen igen.

Nästa gång jag vaknade så kämpade jag med dusch och hårtvätt, bara det jättejobbigt men kändes något bättre sedan i humöret men kroppen mår inte bra.

Jag måste kolla hur länge den här värmen ska hålla i sig.
Ska skriva upp graderna så att jag vet när det blir mänsklig temperatur igen.

Nu ska jag gå och lägga mig igen, trött trött
jag säger till mig själv
Hang in there!
Hang in there!