Translate

söndag 8 maj 2016

Me/cfs och värmeböljor

Jag som har flera sjukdomar tycker enbart att det är jobbigt med värmen. När det går över 18 grader blir det jobbigt och det är lika om jag talar om en sjukdom som jag har eller en annan. Väldigt jobbigt. Idag har jag satt upp mörkergardiner som ska hålla ute värmen och ljuset så att jag kan se texten på datorn och slippa värmen. Jag har tagit fram sommarkläderna så att det inte ska bli för varmt när jag jobbar eller behöver gå ut ifrån mitt ac rum.
I de rum där inte ac finns har jag satt upp nätfönster som håller flugor, getingar etc. ute.
När andra älskar att värmen kommer är jag tvärtom och tycker att det är jobbigt. Själv längtar jag till hösten eller tidiga våren, april är en underbar månad då jag är ute mycket, liksom september och oktober samt november.