Translate

onsdag 11 maj 2016

En typisk dag med me/cfs

Jag har jobbat och kommer hem, sover 1½ timme, är ändå väldigt trött snarare orkeslös, jag vill så gärna vara mycket piggare men är det inte. Jag kämpar mig upp, dricker lite te, tar en skorpa försöker att komma till mig. Vem är jag? jag är så trött. Kämpar mig tillbaka till sängen. Försöker vakna till. Tar mig ut i köket igen och gör mat tills nästa dag. Tittar lite på tvn. Går och lägger mig och lyssnar på storytel vaknar klockan 24.00 av att jag har somnat mitt i berättelsen. Stänger av storytel och lägger mig igen. Vaknar mitt i natten flera gånger av att gå på toan, etc. Morgonen kommer och jag är fortfarande trött, fastän det är morgon.

En ny dag har börjat.

Dags att vara pigg dvs säga åt sig själv att kämpa att bli det, kämpa, orka.
Vänner frågar: vad hittade du på efter jobbet igår då? De ser förväntansfullt på mig. Jag ser tillbaka och säger lugnt, nej det hände inte så mycket.