Translate

onsdag 25 maj 2016

En liten pusch on cycle- jag har me/cfs

I går började min lilla push on cycle. jag har haft större sådana men det här var en liten.
En liten innebär att jag under tre dagar är extremt mycket tröttare än jag brukar vara. Det känns som om jag ska få influensa, yr, okoncentrerad, fibrodimma, orkar inte tänka, vill inget, vill bara vara ifred. Det började redan kände jag på tisdagen men jag negligerade detta eftersom jag hade saker som jag behövde göra. Tisdag kväll craschade jag. lade mig direkt när jag kom hem. Sov hela natten. Nästa dag som idag sov jag 7 timmar totalt utlagt på tre tillfällen. På eftermiddagen förstod jag att jag måste ta en b tolvspruta trots att jag tog en i söndags. Efter sprutan gick jag och lade mig igen. Efter cirka 1½ timme började jag piggna till lite grann men är fortfarande väldigt matt, yrseln är dock borta men jag orkar liksom inte. Frågan är om jag ska orka jobba i morgon eller inte. Det får jag bestämma i morgon. Det beror också på om jag får sova inatt pga andra sjukdomar. jag får ta en dag i sänder.