Translate

tisdag 17 maj 2016

Egna tankar- positiva tankar- att leva med fibromyalgi och kroniskt trötthetssyndrom

Att ha bra tankar när man har fibromyalgi kroniskt trötthetssyndrom m.m. som jag har är A och O.

till exempel värderar inte jag mina dagar i om jag har ont eller inte för ont det har man ju ändå tänker jag. Först märkte jag att när jag inte fokuserade så mycket på smärtan utan istället gjorde andra saker som att teckna, skriva korta berättelser, lyssna på musik, mindfullness, avslappning, tai chi saker som jag kan göra fastän jag har värk etc. då blir inte smärtan så påtaglig.

Fundera på den meningen- det är en aha euforisk tanke

min dag värderas inte utifrån om jag har ont eller inte

Jag minns att jag tänkte: att medan mitt liv pågår och jag har ont så tänker jag ägna mig åt ett annat slags paralellt liv som finns bredvid mig.