Translate

söndag 29 maj 2016

Att leva med kroniskt trötthetssyndrom- jag läker medan jag lever

När jag fick den här sjukdomen, fick diagnosen, sjukdomen har jag haft sedan jag var mycket ung men inte många visste vad det var då. Jag har hela tiden tänkt denna tanke och jag tror att detta har hållit mig uppe genom alla åren.



Medan min sjukdom pågår så vill jag ändå leva så gott det går

Jag ser mitt liv i två delar: en del där sjukdomen härjar, den andra delen när jag verkligen lever och glömmer sjukdomen.

Jag kan inte vara så aktiv som jag vill och ibland är jag för trött för att tänka men de stunder när jag mår bättre, då är jag aktiv och intresserar mig för allt möjligt som är intressant via datorn, via böcker, via ljudböcker, via tidningar, via radio, via tv, via youtube.

Om jag till exempel vill lära mig mer något ämne så kollar jag på youtube och lär mig saker.

jag tror att begränsningarna dom skapar vi själva, åt oss.

Ligger jag utslagen i sängen så kan jag ändå tänka en liten tanke på något som ligger mig varmt om hjärtat, en bekant, en vän, en nära släkting, ett djur, en låt , en historia.

Orkar jag inte tänka så ligger jag bara där och vilar