Translate

onsdag 27 april 2016

Upplyftande tankar hos en högkänslig person

Vilken tanke är den mest upplyftande tycker du?
Nja, det är en fråga som inte går att ge ett snabbt svar på tänker jag. Det finns ju mycket i livet som är upplyftande och som gör att vi får en högre energi. Det gäller tror jag att leta efter dessa tillfällen, gräva efter dem och framför allt se dem. Många gånger går vi genom livet med skyddsglasögon för det vackra och söker bara elände och skandaler, vi är vana vid nyheter där elände och sårade känslor är vardagsmat för oss och då blir det också det vi letar efter.
En upplyftande tanke är: Jag är stark
En annan är: Jag är unik
En tredje är: Jag kan
En fjärde är: Jag lever på jorden just nu
En femte är: Jag kan också bidra till att göra något gott på jorden
En sjätte är: Idag har jag också chans att göra en annan människa glad
©  Ulla Holgersson