Translate

måndag 4 april 2016

Inställning till livet

Att klara av saker som man vill göra har att göra med inställningen till det man ska göra!©  Ulla Holgersson

Om man har en inställning om att man vill studera så kan man inte tänka: hur kommer det att gå? jag kommer att misslyckas? det här kommer aldrig att gå!

Om man tänker så att man redan undergrävt sin chans till att lyckas och dessutom liksom slagit ner små pålar i marken framför sig och då är man inte lika fokuserad och har därmed inte stor chans att lyckas.

Att ha en god inställning till det man ska göra och verkligen tro på att det ska hända är nyckeln. 

Själv har jag haft bra inställningar till det jag har tänkt göra och sedan har jag lyckats med det jag önskat. Jag behöver dock inte höra att andra säger att jag har lyckats utan det räcker med att jag själv vet det, det är viktigast.