Translate

söndag 3 april 2016

Att känna sig utlämnad till vården

Det har jag verkligen fått känna på genom åren.
Jag minns de åren när jag ständigt hade slidkatarr och aldrig höll på att bli av med det. Jag minns alla gånger man fick åka in och sitta i kö, sitta i en bås, förnedras. De kunde inte hjälpa mig.

Jag minns hur det var med astman, hur jag fick sitta i pari boy och åka in akut dessutom flera gånger i månaden. Ingen kunde göra något. Jag minns alla tester med hostprov som inte blev något alls.

Jag minns alla gånger jag klagat på huvudvärk och bihåleproblem och blivit negligerad. Du har inte bihåleinflammation! hette det. Jo det hade jag. Läs det jag skriver om bihåleproblem och svamp.

Jag minns alla timmar hos tandläkaren då jag hade så mycket tandsten att det tog lång tid varje gång att få bort det

Men vad vården inte visste var att det var svampen som låg bakom alltihopa och när jag äntligen hämtade hjälp själv du kan läsa om silvret till höger så blev jag så mycket bättre och fick äntligen ett värdigt liv. ©  Ulla Holgersson