Translate

fredag 25 mars 2016

Påsktraditioner

Påsktraditioner det har vi nog förmodligen alla mer eller mindre i alla fall
Våra traditioner är att jag lägger godisägg i våra keramikhönor inne, hänger mariannekarameller i risbusken ute, tar fram puttekulorna och spelar kula ute, tar fram påsksaker inne, dukar fint i rummet med påskhönor i mitten på rede och ställer fram de tovade hönorna i fönstret och låter deras ben hänga fritt ner över fönsterbrädet.

I år har jag köpt ett par påskharar som sitter i köket och de har också sådana där härliga ben som hänger över kanten och dinglar, det är väldigt käckt tycker jag.

i mitt hobbyrum har jag framme blyerts, kritor i alla dess färger och i påsk ska jag också ta fram penslar och färgtuberna när jag tecknar.

till traditionen hör också att gå på upptäcksfärd ute och kolla hur långt som naturen har kommit.
En myra där, en fågel där, en bagge där och har påskliljorna stuckit upp och hur har snödropparna det?

planeringen av påskmaten är klar kommer bli gott och härligt
påsken kan börja
måste bara städa lite först men inte för mycket tänker inte ligga som ett paket när påsken kör igång