Translate

torsdag 24 mars 2016

Några tankar om påsken

Ja nu är påsken här!
Långledigt, soligt ute, naturen börjar att vakna och man känner att wow nu är jag igång!!!
Jag går med näsan nere i backen och kollar efter minsta kryp, ska inte myrorna sätta igång snart? jaha där var det en sådan där konstig bagge som är fjunig,,, så rolig den ser ut med alla benen, jaha där försvann den i ett hål. Åkern ligger i träda kan man säga, tillplattad av vintern och kylan. Men snart  börjar det säkert att gro därute, myrorna vaknar, baggarna vaknar, råttorna vaknar och en kringströvande katt kanske går på upptäcksfärd bland läckerheterna. Sniffar och vädrar och vips har katten hittat en råtta.

när jag går ner till brevlådan så tittar jag extra efter ormarna som säkert börjar nu och det är ju mindre kul. Jag hoppas att de kommer att sova länge än! ugg

fåglarna är trevliga och alltid välkomna med sitt kvittrande, vittnar om att våren är på väg.

Igår såg jag 4 fjärilar som var bruna och orange, de svävade över marken och försvann bakom huset. Då blir man glad och tänker att så underbar som naturen är och så stor, långt större än vi faktiskt vet förmodligen. En oändlig oas av universum finns därute som vi inte har en aning om. Men det gör inget jag är nöjd om jag får bevittna naturen och jordens stora scener.

Idag ska jag sätta mig på altanen i termobyxor och njuta av en kopp kaffe och en syltkaka.
Jag ska utföra mindfullness där har jag bestämt. Analysera, observera och njuta.
Nu är nu
och jag är jag
här nu
 vad händer i nuet?
vad ser jag?
vad hör jag?
Glad påsk på dig
ha en fin påsk
det tänker jag ha