Translate

lördag 26 mars 2016

Högkänslighet och påsken

Till påsken tycker jag också hör att det ska vara lugnt och stilla. Inget bråk och inga konflikter, det orkar jag inte med som en högkänslig person. Därför tror jag att det är bäst att enbart ha den närmaste familjen hemma och inte hela släkten för då är det förmodligen kört.

Jag tror att det bästa också är att inte bli all ower the place över alla påskrecept och tänka att joho allt det där vill jag göra, utan enbart hålla sig till några få rätter som man överhuvudtaget har en chans att klara av. Varför ska man göra det så förbannat svårt för sig? funderar jag. Varför kan man inte försöka vara lite lagom ibland? Jag har svårt för att vara lagom, jag vet det men jag kämpar med det och på påsken brukar jag faktiskt lyckas. Det är som om det då har kommit ett lugn över mig som säger, det är ok om du inte gör så mycket, för nu ska du vila.