Translate

söndag 28 februari 2016

Multipla sjukdomar- gå ifrån 20 till 80 på en sekund

Att leva med många sjukdomar innebär faktiskt att man troligen lever ett halvt liv eftersom den mesta tiden går åt att kämpa med de sjukdomar man har så vi hinner inte uppleva livet

Att gå ifrån 17 år till 80 på en liten stund
Ja så kändes det faktiskt när jag fick kroniskt trötthetssyndrom, dvs det visste jag inte då men nu efteråt vet jag att jag fick det just då. Diagnosen fick jag långt senare. Nu är jag 56 år
Och jag kom på att jag har aldrig fått känna på hur det är att vara
20
25
30
35
40
45
50
eller ens 56 år för jag har gått ifrån att vara 17 år och mått bra till att bli en tant på 80 år när det gäller ork och energi. Jag är medveten om att många som är 80 år faktiskt är väldigt pigga men jag har satt den åldern för att markera att jag har missat alla år som är däremellan. Det är därför som jag känner mig mer hemma med äldre än med yngre eftersom jag känner mig igen deras vanor och hur de gör och orkar.
Men nog hade det varit trevligt att slippa o ha missat alla åldrar.
Jag undrar hur det är att känna sig som 20 eller 30?

©  Ulla Holgersson