Translate

torsdag 4 februari 2016

ledsen högkänslighet

Att drabbas av ett täcke
som är fyllt av ledsenhet och sorg.
Jag tycker det är lika jobbigt varje gång det kommer
och i 90% av 100% är det någon annan människa som har fått mig att må dåligt, antingen känna skuld eller bli arg så jag blir ledsen.
Det värsta när det drabbar mig är den totala energiförlust som det innebär och jag blir så arg för det är tid som försvinner ifrån mitt liv men det verkar som om jag inte just då kan göra något åt det eftersom jag är så uppe i det. Jag försöker att hitta olika lösningar men hittar ändå bara tillbaka till ruta ett.
   Ibland är det som om jag måste vara i den sinnesstämningen ett tag och att den liksom måste värka ut av sig själv. Under tiden väntar jag.
   Sedan försöker jag återigen hitta en väg ut ur eländet som drabbat mig. Jag tycker inte om att vara låg men jag är det ibland. Jag kallar det för under stenen dagar. Då brukar jag spela sorgsen musik för att det tröstar mig men det får mig konstigt nog inte att må sämre snarare bättre jag vet inte varför.

  Sedan när jag till slut kommer ut ifrån täcket så är det som om jag ser ljuset för första gången och det som har hänt har sjunkit undan och jag bestämmer mig för att återigen ta ett tag och ta mig igenom det. Då brukar jag också ge igen och argumentera emot det som drabbat mig för då orkar jag det utan att börja gråta. Men det här kan ta en till två dagar. ©  Ulla Holgersson