Translate

söndag 24 januari 2016

Högkänsliga tankar

Alla människor har ett ljus inom sig
en energi
en stolthet
en kraft
som en högkänslig person känner jag detta starkt
att söka tröst inom sig själv är det största för mig
att resonera med mig själv
att om det behövs krama mig själv
andas
lugn och fridfullhet
ta hand om mig själv
ta vara på varje ögonblick
ta vara på varje händelse
uppleva varje lycka som kommer i min väg
verkligen känna allt som händer, det som är bra
stänga ute det som inte är så bra
isolera sig om det behövs för att man ska må bra
vara i sin högkänslighet
känna
älska sig själv
jag är här nu
jag lever
jag är här
jag är högkänslig
och det är stort för mig
©  Ulla Holgersson
https://3.bp.blogspot.com/-WB76GxZwSWw/VlCRSHZrqRI/AAAAAAAAORE/duByUVEzvIQ/s1600/f%25C3%25A5gel%2Bo%2Bstake.jpg