Translate

tisdag 12 januari 2016

Högkänslig person tar in allt

Som en högkänslig person vill jag bara stänga omkring mig just nu och inte titta på tv eller lyssna på radio. Det blir för mycket om hemskt i världen och här hemma också man orkar inte ta in allt helt enkelt. Därför gottar jag istället ner mig i julglädjen som jag ännu inte har tagit bort här hemma. Jag känner mig trygg när jag botaniserar bland tomtarna, de glada ansiktena, friden och glädjen.

Det är som om jag skulle vilja ha en stort paraply över mig där jag kunde välja vilket jag vill ta in i mitt liv kunna se vad som händer genom paraplyt ovanför mig men välja om jag ska ta ner det i min värld eller om det ska få stanna kvar däruppe.

Min kropp påverkas också av allt hemskt som sker nu i världen och här hemma jag blir mer nervös och har ett tryck över bröstet, jag mår inte bra av allt det här.

Vad gör man då?
Jag måste fokusera mer på glädjen, vardagsglädjen, humorn som finns om jag letar, älska mig själv mera, vara ännu mer kreativ än jag är, sjunga högt glada visor, läsa roliga historier, träffa vänner mer osv. Det är i alla fall mina tankar idag. ©  Ulla Holgersson