Translate

tisdag 26 januari 2016

avvika som högkänslig

ATT AVVIKA IFRÅN GÄNGSE NORMER
Det gör vi ofta, jag skulle vilja säga det gör vi hela tiden.
Vi passar sällan in i några fack, av hur man BÖR vara.
Vi halkar ständigt utanför det facket.
Och det ska vi vara glada över, för vi är oerhört unika
Det gäller att slå ifrån sig andras ogillande bara och stå upp för sig själv
Ok du tycker så men jag tycker faktiskt så här

Det gäller också att säga ifrån i olika situationer:
Men behöver du verkligen lägga ner så mycket tid på det?
Svaret är: Jag vill lägga ner mycket tid på just det!
Ofta är det så att andra ska tycka åt oss. Vi gör för mycket av en sak och vi gör för lite av en annan. Ibland undrar jag när folk blir nöjda.

Att skaka av sig avundsjukan
Den visar sig oftast eftersom vi är bra på det vi gör, vi har gow och vi levererar och tar oss fram
Detta gillas ofta inte, då kommer de negativa tankarna fram och försöker att ta ner en när man har flyt.

Inse att vi är olika
Det är så det är. Hur vi än försöker kan vi inte bli som den gängse normen och det är en värdefull sak även om vår omgivning inte tycker det så är det så. Det bästa är att vi själva inser att ja ok vi är olika de andra men det är ok. Vi duger som vi är.

I det fallet vill jag slå ett slag för empowerment som är väldigt viktigt särskilt för oss som är högkänsliga. Det är en bra grund att stå på för att stå emot allt detta. Den känslan att vi vet att Jag är OK, Jag DUGER, Jag KAN och då har vi också kommit över känslan av att nä men man kan väl inte berömma sig själv. Jo det kan man och det ska man göra. © Ulla Holgersson