Translate

lördag 2 januari 2016

Att leva med Blefarit och bli bättre

Blefarit och jag
Jag tittar förvånat på mina vackra ögon och det oerhört vita i ögonen, där som det förut var svagt rosa eller rött. Jag tittar förvånat på skinnet runt ögonen och förundras över att det inte längre kliar eller känns obehagligt. Jag förundras över att jag kan se på Tv hur länge som helst om det bara hängde på ögonen. Jag förundras hur klart allt är nu för tiden emot förr innan jag började  med silvret. Nu tvättar jag försiktigt med varmt vatten varje morgon och kväll och torkar sedan med en pads. En gång i veckan smörjer jag in skinnet under och över ögonen med ögonsalva som jag fått av ögonläkaren. Varje dag tar jag oftagel i ögonen men inte lika ofta som förut. Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag tro att jag skulle bli så här bra. Först när jag använde msm blev jag sämre i ögonen förmodligen var det en reningsprocess, då slutade jag och började igen och så tog jag varannan dag. Då fick jag problem med att jag kände att jag skulle få blåskatarr och slutade igen, troligen återigen en reningsprocess allt skit skulle ut liksom kroppen full av svamp även i ögonen och på ögonen samt i hårbotten och ögonbrynen som försvann. Nu har jag återigen börjat igen och nu går det bättre förmodligen har det mesta i kroppen av svampen tagit sig ut. Nu tar jag varannan dag ett kryddmått av msm och 4 msk silver och mår jättebra. Nu orkar jag se de filmer jag önskat att få se tidigare men som jag inte orkat för att ögonen har runnit och det har kliat och svidit och gjort ont. Nu orkar jag se mig själv i spegeln utan att vara rädd för att se hemska ögon. Nu är mina ögon vackra igen. Jag har alltid varit glad över mina ögon, nu är jag det fortfarande. ©  Ulla Holgersson